Kjenningsmelodien

Lag din egen kjenningsmelodi i dette todagers jingle-verkstedet!

“Dam-daa-da-de-da-de-daa-daa-dum”. Kjenner du igjen hvilket norsk teleselskap jeg refererer til her? Og klarer du å nynne kjenningsmelodiene til Brelett, Coca-cola eller Mcdonalds? Visste du at minimalisten Brian Eno har komponert alle lydene til Microsoft Windows? Og at gruppen Røyksopp har komponert musikken til Dagsrevyen?

De fleste merkevarer bestiller nemlig spesialkomponert musikk fra komponister når de skal bygge sitt omdømme. Disse korte musikkstykkene bidrar til å gi merkevaren en egen identitet, som skiller seg ut fra andre og lignende merkevarer. 

På dette kurset lager vi vår egen kjenningsmelodi til en eksisterende merkevare, i tillegg til at vi analyserer noen av de mest kjente kjenningsmelodiene og forsøker å finne svar på hva som kjennetegner en god kjenningsmelodi. 

Hva du lærer:

  • Kjennskap til oppbygging av melodi, rytme, harmoni og instrumentering.
  • Kjennskap til ulike musikksjangre.
  • Bevisstgjøring av hvordan musikk påvirker forbruksvaner og vårt forhold til merkevarer.

Dato: 7.–8. oktober 2021
Tid: 10.00–14.00 begge dager
Sted: Personalrom på Musikken hus, Knuden - Kristiansand kulturskole
Pris: 530,- inkludert billettavgift
Antall deltakere: 8 stykker
Alder: 8.–10. trinn
Lærer: Mark Candasamy
Forkunnskaper:  Man bør spille et instrument for å sikre godt utbytte av kurset.
Ta med: Matpakke og drikke
Påmelding via Hoopla.